Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Anniek

07 Februari 2017 | Australië, Sydney

Hoi, hier weer een update van mij.

De eerste nacht in mijn bed goed geslapen, werd alleen al om 5 uur wakker. Dus heb maar 3 uur vermaakt met mijn mobiel voordat het ontbijt geopend was. Het onbijt was erg simpel, maar had er ook niet veel van verwacht. Het was wit brood dat je kon roosteren, boter, pindakaas, maar liefst 2 soorten jam, oploskoffie, thee en melk.
Na het ontbijt kreeg ik een berichtje van Jacinta, die ik ontmoet heb op het vliegveld van Perth, om samen de toerist uit te hangen.
Dus daar gingen.....
Als eerst zijn we langs Darling Harbour gelopen, vervolgens naar Millerspoint met al leuk uitzicht. Daarna onder de beroemde Harbour Bridge gelopen met als eindbestemming het Operah House voor de standaard toeristen kiekjes die iedereen maakt als ze in Sydney zijn. Daarna nog een klein stukje door de Royal Botanie Gardens gelopen en toen weer richting mijn hostel. Ik was kapot van het lopen en ben die dag weer vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag ben ik alleen op stap gegaan. Eerst ben ik naar de Harbour Bridge gelopen. Ik had die graag willen beklimmen, maar dat vond ik iets boven mijn budget, dus ben ik de toren aan het begin van de brug beklommen, de Pylon tower. Hier had je een erg mooi uitzicht over Sydney. Vervolgens de winkelstraat bezocht en heerlijk mensen gekeken.

Zaterdag 4 februari ben ik naar het beroemde strand Bondi beach gegaan. Na een paar uurtjes op het strand te liggen en af en toe een duik in de zee te doen, was ik het liggen zat. Ik ben toen begonnen aan de coastwalk naar Coogee. Een prachtiche wandeling, trap op en af langs de kust. Alleen coogee heb ik niet gehaald, want naar een uur lopen ben ik gestopt en weer terug richting het hostel gegaan. 's Avonds wat gedronken in een café met Kevin Kweldam die al 5 maanden in Sydney verblijft.

Zondag 5 februari was het vreselijk warm hier. De temperatuur was rond de 40 graden. Mijn kamer was een sauna en de ventilators hielpen niet meer. Heb deze dag eerst wie is de mol terug gekeken. Dus ja ik ben nog op de hoogte. Ik denk trouwens dat Thomas de mol is. Voor de rest heb ik vrij weinig deze dag gedaan omdat het gewoon te warm was.

Gisteren (maandag 6 feb) ben ik om 7.23 al in de trein gestapt richting de Blue Mountains. Na ongeveer 1,5 uur kwam ik aan in Katoomba. Vanaf hier ben ik met de bus langs dete mooiste plekken van de Mountains gegaan. Mijn eerste uitstap was in de katoombafalls. Hier heb ik een uur zitten lopen in hetde bos op de mountain. Het was veel trappen op en af. Maar het uitzicht was het allemaal waard. Daarna met de bus naar echopoint gegaan. Het mooiste en toeristische uitzicht van de blue mountains. Vervolgens de prince Henry cliffwalk gemaakt naar de three Sisters. Dit was weer ongeveer een uur lopen met flink wat trappen op en af. De three sisters zijn een soort van 3 mini bergjes op een rij. Als laatst ben ik nog naar de Leura cascades geweest. En de watervallen gezien.
Vervolgens weer met de trein terug. Hier kon ik eindelijk een beetje uitrusten en afkoelen want het was nog 32 graden die dag. Heb ook zeker 4 liter water weg gedronken.

En vandaag regent het de hele ochtend al. Hierdoor koelt het gelukkig wel flink af. Mijn plan was om vandaag naar Manley beach te gaan, maar dat ligt even aan het weer. Voor de rest heb ik mijn vervolgreis gepland naar Byron Bay. Morgen ga ik met de nacht bus daarheen. Deze reis duurt ongeveer 15 uur.

Dit is wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen dagen. De foto's volgen zodra internet wat beter wordt.
Liefs Anniek

  • 07 Februari 2017 - 07:28

    Miranda:

    Goedemorgen Anniek,

    Ja hier is de dinsdag weer begonnen..en wat is het leuk om dan jouw verslag te lezen met al je belevenissen.
    Heerlijke temperatuur wel een verschil met hier, de komende dagen gaat het hier weer vriezen. Geniet er dus maar lekker van.
    Fijne dag en tot het volgende verslag!!

    Groetjes Miranda

  • 07 Februari 2017 - 08:57

    Karin:

    Al je plekken waar je bent geweest aangeklikt op mijn mobiel. Natuurlijk zie je dan de mooiste foto's, maar in het echt zal het allemaal nog veel mooier en indrukwekkender zijn. Waw. Grappig dat je Kevin hebt ontmoet, die kan je natuurlijk ook nog heel wat vertellen. Geniet lekker verder!!

  • 12 Februari 2017 - 13:22

    Jan En Heleen:

    Wij kregen je verslag niet op facebook,dan maar zo proberen,wel leuk dat je Kevin hebt ontmoet. Wat een hitte daar zeg,hier ligt sneeuw,wat een verschil! Wel mooie foto's gezien op facebook! Nou veel plezier verder
Anniek

30 januari vlieg ik naar Australië, pm daar rond te reizen.

Actief sinds 30 Jan. 2017
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 10778

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 31 December 2017

Australië

Landen bezocht: