ByronBay GoldCoast Noosa - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu ByronBay GoldCoast Noosa - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu

ByronBay GoldCoast Noosa

Blijf op de hoogte en volg Anniek

25 Februari 2017 | Australië, Hervey Bay

Hoii, hier weer een bericht uit Australië.
Het is alweer even geleden en ik ben ook alweer een stukje verder in het Noorden.
Op dit moment ben ik in Herveybay en morgen begin ik aan mijn fraser island trip waar ik geen bereik. Het moet daar erg mooi zijn dus de foto's volgen wanneer ik weer in de bewoonde wereld ben.

Nu ga ik jullie vertellen over de avonturen die ik de afgelopen weken heb beleefd.

De laatste keer dat ik wat schreef was ik in sydney.
Ik heb toen op 8 februari de nachtbus gepakt naar byron bay waar ik de volgende dag rond 12 uur 's middags aankwam. In de bus aatdig kunnen slapen dus dat was fijn.
Het hostel in byron bay was anders dan in Sydney. Deze had een zwembad wat erg fijn was en open buiten plaats met picknick tafels waar je heel gemakkelijk mensen kon ontmoeten. De tweede dag dat ik in byron bay was ben ik naar het strand gegaan. Ik vond mijzelf nog erg wit dus vond dat ik een beetje moest bij kleuren. Het strand was er fijn,maar de zee was sterk met veel golven, dus echt ver de zee in was niet echt een optie. Verder gaat de zonnebrand er hard doorheen. De zon is hier veel sterker dan in Nederland, dus ik smeer mij bijna ieder uur dat ik in de zon zit in met factor 50!
Byron bay is verder een plaatsje, wat ik iedereen die ooit naar Australie gaat en langs de oostkust reist, aanraad. Het is niet groot heeft leuke winkeltjes en kroegjes en de sfeer is goed hier.
Na 2 dagen in Byron op het strand te hebben gelegen, werd het tijd om voor het eerst op een surfbord te gaan staan.
Op 12 februari, wat de warmste dag was sinds tijden had ik mijn eerste surfles. Op mijn facebook hebben jullie mijn spectaculaire moves kunnen zien. Ik kan een paar seconde staan op een surfbord. Het enige wat minder was, waren de blue jellyfish in het water. Er waren er tijdens onze les aardig wat, waardoor iedereen en ik ook wel een keer gestoken werden door die beesten. Ze waren gelukkig niet gevaarlijk maar het brand wel zeker een half uur, dus dat is minder. Verder is mijn gezicht ook flink verbrand doordat ik 2 uur in de zee was en regelmatig kopje onder ging! Die avond een een paar Nederlanders ontmoet waar mee we een feestje hebben gebouwd tot in de late uren. De volgende dag van hostel gewisselt omdat ik nog 1 dag in byron bay moest zijn en ik niet langer in mijn hostel kon blijven.
14 februari met de bus richting de goldcoast gegaan. De goldcoast is een klein miami zeggen ze hier in Australië. Het heeft een lange rechte kust en super veel hoge flatgebouwen. Dit keer zat ik in hostel met veel duitsers en engelsen. De eerste nacht ben ik uitgegaan in de goldcoast met de mensen van mijn hostel. Hier hebben ze vooral veel clubs en het is heel anders dan in byron bay.
De andere 2 dagen heb ik vooral de surfers paradise verkent, want dit was het plekje waar mijn hostel zat. Ik vond het niet erg bijzonder. Je had hier winkels, een strand, clubs en dat was het. Achteraf had ik beter nog een paar dagen in byron kunnen blijven en meteen door kunnen gaan naar mijn volgende bestemming en dat was Noosa.
Op 17 febbruari met de bus naar Noosa gereisd. Dit was weer een stukje kleiner dan de goldcoast en geen flatgebouwen meer. De eerste avond meteen 3 meiden ontmoet die ook alleen aan het reizen waren.
De tweede dag ben ik naar de zee gegaan. De zee was geweldig, tot nu toe de beste zee.
Het water was rustig en je kon er zo een uur in liggen. Er waren geen jellyfishes wanneer ik er was en op een bordje op het strand stond dat de temperatuur van het water 26 graden was.
Op zondag 19 februari ben ik samen met de 3 meiden (Holly, Amanda en Leonie) naar de fairy pools gewandeld. Dit was een leuke wandel tocht van in totaal 2 uur langs de zee en ook goed om je kuiten flink te trainen want het ging heuvel op en af. De fairypools zijn 2 pools die natuurlijk zijn ontstaan en doormiddel van eb en vloed water hebben. Om daar te komen moest je via een rotsen naar beneden klimmen.
's Avonds uiteten geweest met Holly en Leonie en een heerlijk ijsje als toetje gehad.
De volgende dag 20 februari ging ik op gagaju bushcamp. Ik was vooral bang dat ik slangen of enge spinnen tegen zou komen. Schteraf alleen kikkers gezien savonds, dus dat viel reuze mee. Bushcsmp was kamperen langs de rivier in een bos van Noosa. Voordat we naar het kamp gingen moesten we eten inkopen voor 3 dagen omdat we niet in de buurt van een winkel waren dus het werd 3 dagen pasta met tomaat en tomatensaus eten. De eerste nacht was het erg gezellig. Iets te veel goon gedronken, dat is een wijn in een 4 liter zak voor 10 dollar wat iedereen drinkt en wat erg goedkoop is. En verder flink veel gezongen op alle oude hits die iedereen uit elk land kent. In het kamp waren vooral veel duitsers en engelsen. Wat opvalt is overal waar ik kom, zijn er erg veel duisters, engelsen of mensen uit zweden.
Na een leuke nacht moesten we de volgende dag alweer om 7.40 klaar staan voor de kanotocht. Deze tocht was maar liefst 16 km lang. Het was leuk maar vooral de terug weg was erg zwaar omdat we tegen de stroming en wind in moesten peddelen. Hierna waren de meeste van ons kapot dus hebben we redelijk rustig aan gedaan die avond en ben ik optijd gaan slapen want de volgende dag stond er weer een kanotocht op de planning.
Deze was gelukkig maar 4 km lang, maar ik voelde het flink in mijn armen van de vorige dag. S avonds was het weer erg gezellig met de mensen en de goon. En dat heb ik de volgende dag kunnen merken want het nadeel aan goon is dat je er flinke hoofdpijn van kan krijgen. Dus de laatste ochtend was het spullen opruimen en de tent schoonmaken met een kater en toen weer terug naar Noosa waar ik in een hostel heb kunnen bijkomen voor 2 nachten. Vooral het bed met een matras had ik erg gemist omdat we in de bushcamp om een dun schuimmatje sliepen met een harde ondergrond.
En vandaag de 25e ben ik met de bus van Noosa naar Hervey bay gegaan om morgen te beginnen aan mijn fraser Island trip. Wat betekent rijden in 4x4 aandrijf wagen, mooie meren bezoeken en opnieuw kamperen in een tent.

Dus zoals je kan lezen vermaak ik mij hier nog goed en doe ik van alles hier. Ik mis wel het voetballen en jammer dat ik het feestje van hetbwinnen van 2de periode met ons team gemist heb, maar ik ben trots op jullie!

Jullie horen hopenlijk weer iets sneller van mij de volgende keer. Doeii

  • 25 Februari 2017 - 13:33

    Karin:

    Waw, heel wat beleefd en gezien alweer. En nu rondrijden op het grootste zandeiland van de wereld. Een nieuw avontuur. Kan alleen maar zeggen: GENIET. Maar dat doe je volgens mij volop.

  • 25 Februari 2017 - 13:33

    Karin:

    Waw, heel wat beleefd en gezien alweer. En nu rondrijden op het grootste zandeiland van de wereld. Een nieuw avontuur. Kan alleen maar zeggen: GENIET. Maar dat doe je volgens mij volop.

  • 25 Februari 2017 - 14:46

    Judith:

    Leuk Anniek op je verhalen te lezen!
    Veel plezier met alles wat nog gaat komen!

  • 26 Februari 2017 - 10:18

    Annie Amenr:

    Prachtig Anniek om je avonturen te kunnen volgen. Ik wens je heel veel plezier. Dat je veel leuke mensen mag ontmoeten en veel mag zien. Dat je zoveel meemaakt wat je je leven niet meer vergeet ( in positieve zin). Goede reis.
Anniek

30 januari vlieg ik naar Australië, pm daar rond te reizen.

Actief sinds 30 Jan. 2017
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 10767

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 31 December 2017

Australië

Landen bezocht: