FraserIsland Whitsundays MagneticIsland en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu FraserIsland Whitsundays MagneticIsland en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu

FraserIsland Whitsundays MagneticIsland en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Anniek

20 Maart 2017 | Australië, Cairns

De laatste keer dat ik schreef is al bijna weer een maand geleden. Wat gaat de tijd toch snel. En ik heb weer genoeg beleefd. Op dit moment ben ik Cairns, de noordelijkste grote stad aan de oostkust van Australie.
De laatste keer dat ik schreef, was ik een paar 1000 km zuidelijker. Het was de dag voordat ik naar fraser Island ging. Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld. En het is prachtig! Ik zet de foto's daarvan op mijn facebook!
26 februari om 7 uur 's ochtends vertrokken we met 4 vierwielaandriving auto's en een gids naar de pond. Naar een half uurtje kwamen we aan op de westkant van Fraser. We moesten naar het oosten wat zo'n 25 km breed was. Onderweg naar erg veel gehobbel omdat we door mulzand reden, hadden we onze eerste tussenstop. We kwamen aan bij een meer met fantastisch water. Rond om het meer waren bomen met bladeren en die bladeren vallen in het water en geven heerlijke oliën af. De volgende stop was een ander meer met heel veel kleine visjes. Het waren van die visjes die je ook vaak op vakantie ziet in bakken waar je je voeten in moet doen. De visjes knabbelde aan je en aten de dode huidcellen op. Het was een beetje raar gevoel, maar we hadden in dit meer dus een gratis spa. Na een lange dag kwamen we net voordat het donker was aan bij onze kampeerplek. Het had hier al 3 maanden niet geregent dus je raad het al.... het begon hier keihard te regenen waardoor iedereen vroeg in hun tent dook. De volgende ochtend toen ik wakker werd, had ik een natte slaapzak. De regen was in de tent gekomen en ook onze keukentent was weggewaaid. Na een beetje een rare ochtend, zijn we weer opnieuw opweg gegaan om meer van het Island te zien. Onze eerste stop was eli creek, ook wel hangovercreek genoemd. Een erg mooi, zuiver water en ijskoud beekje waar je goed in wakker kon worden!
Hierna gingen we verder richting het noorden van het eiland. We reden over het strand richting de champaignpools. Onderweg hebben opnieuw een flinke storm gehad en zagen we zelfs een tornado op zee. Toen we aankwamen bij de champaignspools was het gelukkig weer droog en kwam de zon weer tevoorschijn. In de rotsen zijn 2 grote pools waar de zee zorgt voor het water. En wanneer dat gebeurd lijkt het net de bubbels van champagne, van daar de naam. Daarna nog een klein heuveltje beklommen en natuurlijk begon het weer te regenen toen we op de top aankwamen. Daarna weer richting het kamp. Gelukkig hadden we weer een nieuwe keukentent zodat droog konden zitten. Deze avond gelukkig niet zoveel regen dus gezellig met z'n allen spelletjes gedaan en goon gedronken. De volgende dag gingen we naar onze laarste en meest beroemde meer van fraser. Het was lake mckenzie. Dit is zo beroemd omdat het zand zo puur is, dat je met het zand je haar kan wassen waardoor het heel zacht en glanzend wordt. Na dit meer reden weer terug naar de pond. En toen weer terug naar het hostel waar ik heel blij was dat ik eindelijk al het zand kon afspoelen. Want het zat overal en we konden niet douchen op onze campingplek.
De volgende dag zat ik alweer in de nachtbus richting airlie beach. Vanaf airlie beach ging op 3 maart met de boot naar de whitsundays. Whitsundays is een eilanden groep met rondom prachtig koraal en mooie vissen. We vertrokken met onze zeilboot om 7 uur 'savonds. Waardoor we 's ochtends meteen als eerste op whitehaven beach waren. Die ochtend regende het en onze boot schommelde flink. Kreeg toen toch wel een beetje last van zeeziekte, en ik had geen pilletjes daarvoor gehaald omdat ik dacht dat ik daar toch niet last van had. Toen we aankwamen bij whitehavenbeach regende het helaas nog steeds, maar de zee was heerlijk warm. Dus hebben we gezellig in onze stingersuits gedobberd in de zee. Je mocht niet zonder stingersuits het water in omdat er heel erg gevaarlijke en dodelijke kwallen hier in de zee zwemmen. Hierna gingen we weer terug naar de boot en vaarden we naar de volgende bestemming. En toen gingen we voor het eerst snorkelen. Het was prachtig met nemo's, andere vissen en koraal. De volgende dag was het weer stralend en hrt water was rustig. Die dag weer 2 keer gesnorkeld. Op deze was het nog mooier dan die van de dag ervoor. En ik heb zelfs een schilpad gezien. Na het snorkelen hebben we heerlijk voorop het dek ik de zon gelegen. We hadden een erg leuke groep van 30 personen op deze boot. De laatste dag hebben we 's ochtends weer gesnorkeld. Blijkbaar op een populaire plek waar zelfs katy perry heeft gesnorkeld. Deze plek was ook erg mooi de vissen zwommen op je af en je kon ze zo aanraken als je dat wilde. Om een uur of 3 kwamen we weer aan land. S avonds een afterparty gehad met de mensen van de boot. Op facebook komen de foto's van het snorkelen. Gelukkig had Anne, een duits meisje waar ik mee optrok een go pro, dus heb ik ook een paar kiekjes van mij in actie onder water en van het koraal en de vissen. De volgende dag zat ik alweer in de bus naar magnetic island. Het was daar vooral even bijkomen en kleren wassen, wat hard nodig was. Op magnetic island was mooie natuur en ik heb daar een beetje rond gelopen, maar vooral gerelaxed. Daarna nog 2 dagen in townsville geweest en nu ben ik aan het einde van mijn reis langs de oostkust in Cairns. Vooral bekend van het duiken en snorkelen in de greatbarrier reef. Ik dit niet gedaan omdat ik dit ook al had gedaan op de whitsundays en het hier duur genoeg is. Wat ik wel heb gedaan is een tour naar de watervallen,ten zuiden van cairns. Ik heb van de josephine waterval gegleden met een opblaasorka, een prachtige haarflip gemaakt met als achtergrond de millaa millaa waterval. Dit doet iedereen omdat het van een shampoo reclame is, dus ik doe het ook. Verder achter de waterval gestaan in een kleine grot wat blijkbaar beroemd is van een film waar ik nog nooit van gehoord had. En we hebben aan het einde in meer gezwommen. De tour was een groot succes en erg gezellig! Gisteren ben ik naar het regenwoud geweest. Wat ook erg mooi was. Ik heb een casuaris gezien, de gevaarlijkste vogel van australië. Een soort van struisvogel, alleen kunnen ze je doden omdat ze een nagel hebben wat op een mes lijkt. Helaas geen foto kunnen maken omdat ze ook nog aardig snel zijn. 's middags kwamen we aan bij een rivier na 20 minuten lopen door het bos. Via een wortel van en boom kon je zo'n 4 meter omhoog klimmen en dan het water inspringen. Heb daar ook nog een heel mooi filmpje van. En als afsluiting op de tour door het regenwoud hadden we een vaartochtje over de rivier. Opzoek naar krokodillen. We waren niet op de beste dag omdat het water warmer was dan de buitenlucht, dus blijven veel krokodillen onder water. Uiteindelijk hadden we mazzel en hebben we 2 krokodillen gezien. Ze staan op de foto maar de kwaliteit is niet erg top. Vanaf morgen ga ik vanuit cairns een roadtrip maken naar alice springs en darwin. En kan ik mijn matras en bed vaarwel zeggen. Ik ga namelijk samen met een duits stel de trip maken en onderweg kamperen. Voor foto's zie mijn facebook en ik zou mijn best doen om weer iets sneller wat mij te laten horen!

Liefs Anniek
Anniek

30 januari vlieg ik naar Australië, pm daar rond te reizen.

Actief sinds 30 Jan. 2017
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 10779

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 31 December 2017

Australië

Landen bezocht: