Kings Rock, Uluru, Kata Tjuta - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu Kings Rock, Uluru, Kata Tjuta - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anniek Smees - WaarBenJij.nu

Kings Rock, Uluru, Kata Tjuta

Blijf op de hoogte en volg Anniek

29 Maart 2017 | Australië, Alice Springs

21 maart ben ik samen met een duitskoppel vetrokken uit Cairns richting Alicesprings. Had trouwens geen week later moeten vertrekken, want dan kwammen we onderweg cycloon Debbie tegen.
Eerst bij de kmart (een winkel voor vanalles) een slaapzak, tent en luchtbed gehaald. Daarna zijn we onderweg gegaan.
Eerste stop was Dotswood, een uur van townsville vandaan. Na 450 km gereden te hebben, kwamen we net voor het donker aan. Daar ook 2 kangeroes gezien. We sliepen op een freecamp. Die heb je overal in australie zitten. Vaak hebben ze alleen een wc en soms een koude douche, maar voor een nachtje goed te doen. De volgende ochtend weer alles afbreken en toen weer verdee opweg naar julia creek, zo'n 550 km verderop. Het lanndschap was mooi maar eentonig. En we kwamen maar af en toe een auto of truck tegen. Aangekomen in julia creek op een caravanpark weer tentje opgezet en heerlijk gedouched. Ook drinkwater weer bijgevuld want dat is schaars onderweg. De volgende dag weer opweg want we waren nog geen eens op de helft. Uiteindelijk iets voorbij camooweal op een freecamp aangekomen. Met super veel vliegen hier. En het vervelendste was dat ze allemaal op je ogen, mond en in je oren en neus gasn zetten. We werden gek hier. Na 3 kwartier wad het gelukkig donker en verdwenen de vliegen. Maar toen kwamen de muggen en super veel motten. Steffie zou de hele nacht 'Dat is ern mot' kunnen zeggen. In de tent was het ook nog eens een sauna. Kortsamengevat: een beroerde nacht met weinig slaap. Volgende ochtend zo snel mogenlijk alles ingepakt wamt de vliegen waren weer terug en toen door naar Ti tree. Onderweg was niet veel bijzonders alleen 3 dode koeien gezien. Die waren waarschijnlijk aangereden door de roadtrains 's nachts. Dit zijn gigantische trucks die meestal wel zo'n 50 meter lang zijn. In Ti Tree veel beter geslapen! De volgende dag kwamen we rond 12 uur aan in Alice Springs, wat trouwens niet zo heel groot is. Had groter verwacht. Na wat boodschappen te hebben ingeslagen opweg gegaan naar Kings Canyon, een erg mooi zandsteen gebergte. Rond 3 uur kwamen we daar aan en hebben we 2 uur rond gelopen, daarna snel richting de freecamp gegaan wat nog een half uurtje rijden wad. Dit was een camping met prachtig uitzicht over de Kings Canyon. De volgende ochtend de wekker om 6 uur gezet om de zonsopgang te bekijken en daarna weer alles in te pakken om naar een looproute te rijden in de kings canyon. Een super mooie route van maar 6 km. Maar we hebben er wel 3,5 uur over gedaan. Het eerste stuk was erg stijl omhoog. Daarna kwamen we gelukkig op een plateau terecht. Voor foto's kijk op mijn facebook!
Na deze route zijn we naar Urulu gereden. Op de camping tent op gezet en optijd gaan slapen want de volgende ochtend wilde we weer de zonsopgang zien bij de Urulu. Helaas was het erg bewolkt de volgende ochtend en niet zo spectaculair als verwacht. Daarna 1,5 uur gewandeld met een gids en vervolgens nog 11 km om de Urulu gewandeld. Dit was zwaar want mijn benen voelde ik nog van de vorige dag en het was rond de 40 graden met weinig schaduw. En de route was veel hetzelfde. De rots was veel hetzelfde em onderweg was et maar weinig informatie over de aboriginals die er leefde, die informatie was er meer in het cultuurcentrum die we daarna bezochten. 's avonds kapot en weer vroeg mijn nest in. En vandaag naar het andere gebergte gegaan. Eerst weer de zonsopgang gezien maar nu dichter bij The Olgas ook wel Kata Tjuta genoemd. Weer was het erg bewolkt en het begon zelfs te regenen. Vervolgens weer gewandeld. Het was nog steeds erg bewolkt en dus de temperatuur was heerlijk om in rond te wandelen. Deze route was weer erg mooi en zo'n 7,5 km lang daarna nog een andere route gewandeld van zo'n 2,5 km lang en toen waren we klaar. We hebben alle routes bewandeld en dat was flink wat kilometers bij elkaar. Morgen vertrekken we weer naar Alice Springs en dan naar Darwin. Dus weer een aantal dagen in de auto zitten. Op facebook zet ik weer alle mooie jaloeramakende foto's! Tot snel!

• 01 April 2017 - 23:56

Ludwien:

Hallo Anniek,

Wat een avonturen, kris-kras door Australië. Wat een afstanden zijn dat toch. Gelukkig ben je Debbie niet tegengekomen, want dan had je geen tentje meer gehad. Ik ben benieuwd wat je na Darwin gaat doen. Langs de westkust naar het zuiden of wip je nog over naar Indonesië? Ik heb geen facebook, maar zal je foto's zeker bij iemand anders bekijken. Reizen is soms afzien, maar geniet van alles wat je ziet.
    Groeten van Ludwien
Anniek

30 januari vlieg ik naar Australië, pm daar rond te reizen.

Actief sinds 30 Jan. 2017